SON DAKİKA

Haber editörü görevden alındıktan sonra binlerce kişi Macaristan’da hükümete karşı yürüdü

Bu haber 25 Temmuz 2020 - 1:39 'de eklendi ve 9 views kez görüntülendi.

Macar haber web sitesi Index.hu’nun genel yayın yönetmeninin görevden alınması, Başbakan Viktor Orban’ın milliyetçi hükümetinin kritik seslerin önünü açma çabalarını yoğunlaştırması endişesini artırdı.

Göstergeler, Macar haber sitesi Index.general editörlerin görevden alınmasına karşı protesto gösterileri yapıyor. 24 Mart 2020 Cuma, Budapeşte, Macaristan sokaklarında yürüyüş.

Göstergeler, Macar haber sitesi Index.general editörlerin görevden alınmasına karşı protesto gösterileri yapıyor. 24 Mart 2020 Cuma, Budapeşte, Macaristan sokaklarında yürüyüş.
(AP)

Binlerce Macar, ülkenin önde gelen bağımsız haber sitesinin baş editörünün görevden alınmasına öfke olarak, medya özgürlüklerine yönelik algılanan hükümet saldırılarını protesto etmek için Başbakan Viktor Orban’ın ofisine doğru yürüdü.

Günün erken saatlerinde, Index.hu’daki üç editör ve 80’den fazla gazeteci – neredeyse tüm personeli – sahibi Szabolcs Dull’u eski haline getirmeyi reddettikten sonra sitede “açık bir baskı uygulama” dedikleri için istifa ettiler.

Dull’un işten çıkarılması, Orban’ın on yıldan fazla bir süredir iktidarda olan milliyetçi hükümetinin, kritik seslerin namlusuyla mücadele çabalarını yoğunlaştırması endişesini artırdı.

30 yaşındaki protestocu Istvan, Index’in merkezinden Orban’ın Buda Kalesi’ndeki ofisine açılan büyük kalabalığın arasında, “Burada olmak zorunda değiliz çünkü Index’i sevdik, ancak bilgiye erişmenin tehlikeye girdiği bir noktadayız” dedi.

Dışişleri Bakanı Peter Szijjarto, hükümetinin medya özgürlüklerine yönelik tehditler konusunda “yanlış suçlamalar” ile karşı karşıya olduğunu söyledi.

Perşembe günü Portekiz’e yaptığı ziyarette bir basın toplantısında yaptığı açıklamada, “Devlet özel mülkiyete ait bir medyanın kararlarına nasıl müdahale eder?” Dedi.

‘Devlet pazarı’

Yaklaşık bir ay önce, kendi tarzına sahip “bağımsızlık barometresini” dışarıdaki içeriğini etkileme girişimleri olarak gördüğü şeyi “tehlikede” olarak belirleyen endeks, hükümeti eleştiren en büyük medya kuruluşudur.

1999’da Index’i kuran Peter Uj, “Endeks hükümeti bu ölçüde rahatsız eden son çıkıştı” dedi. 2011 yılında Orban’ın Fidesz partisinin artan baskısı nedeniyle işten ayrıldı.

Yetkili, “Daha az dikkat çekici bir şekilde, sistem sadece unvanları değil, aynı zamanda … reklam ajanslarını da açtı. Hükümet, reklam pazarının dörtte üçünü şu ya da bu şekilde kontrol ediyor.” Dedi. “Bu bir devlet piyasası.”

Çarşamba günü, web sitesinin yayıncısı Index.hu Zrt.’nin sahibi olan vakfın başkanı Laszlo Bodolai, Dull’un dahili haber odası gerginliklerini kontrol edemediğini ve reklamverenlerin uzak durmasıyla kargaşaya ve gelirde düşüşe neden olduğunu söyledi.

Dizin’in siyasi bağımsızlığının risk altında olmadığını söyledi.

Dull, dışarıdan etki gösterme girişimleri ve bağımsızlık barometresi uyarısı hakkında yazdığı sütunlar nedeniyle görevden alındığına inandığını söyledi.

Kaynak: TRTWorld ve acenteleri



Kaynak

Canlı Covid-19 Güncellemeleri